Jak wspierać i wykorzystywać potencjał zespołu?

Podczas marcowych konferencji amplifyTEAMS eksperci Siemens Enterprise Communications demonstrowali sposoby zwiększenia potencjału zespołów za pomocą narzędzi komunikacyjnych. Podkreślali, że najważniejsze jest odpowiednie dopasowanie rozwiązań UC do potrzeb pracowników danej organizacji.

 

Dlaczego zespoły? Dlaczego teraz?

Nadmiar informacji, jakie do nas docierają, staje się coraz powszechniejszym problemem. Pracując przy komputerze, często doświadczamy sytuacji, gdy zbyt duża liczba spływających wiadomości lub dokumentów utrudnia nam określenie priorytetów i efektywne zarządzanie pracą. Im więcej informacji otrzymujemy, tym dłużej trwa ich ręczne porządkowanie. Dlatego dziś jak nigdy stają się potrzebne systemy do archiwizacji czy współdzielenia danych.

Dodatkowo styl życia i pracy zmienia się na bardziej mobilny, wirtualny, rozproszony. Ludzie inaczej się komunikują, mają więcej możliwości. Pomimo tego, paradoksalnie komunikacja komplikuje się coraz bardziej.

Przykłady komplikacji:

 

Realia dzisiejszej pracy zespołowej

Według badań Siemens Enterprise Communications blisko 80% badanych pracowników często pracuje w rozproszonych zespołach, ale używa do tego tradycyjnych narzędzi i kanałów, czyli e-maili, telefonu czy telekonferencji – a te stają się coraz mniej efektywne. Tylko 40% respondentów twierdziło, że praca zdalna jest tak samo efektywna jak bezpośrednia. Z kolei 75% badanych uważa, że uczestnicy wirtualnych spotkań łatwo tracą uwagę i nie skupiają się wystarczająco na przedmiocie spotkania.

Eksperci Siemensa podsumowują te statyki jednoznacznie: – Nowy styl pracy wymaga nowych narzędzi, gdyż telefon i e-mail już nie wystarcza. Rozwiązaniem jest dostosowane do użytkowników UC, które odpowiednio zintegruje komunikację, usprawni pracę zespołu i podniesie jego efektywność. Takim rozwiązaniem jest OpenScape UC Suite – mówi Paweł Podwysocki, prezes zarządu, Siemens Enterprise Communications.

 

Ludzie to nie maszyny

Pracownicy, korzystający prywatnie ze smartfonów i tabletów, chcą używać ich także do pracy, zgodnie z trendem BYOD, który ewoluuje do BYOX. Użytkownicy nie tylko będą pracować na swoich prywatnych urządzeniach, ale chcą także korzystać z własnych systemów operacyjnych, aplikacji, pamięci masowej czy chmury. Poszukują przyjemnej i wygodnej obsługi, która nie wymaga wielogodzinnych szkoleń i przedzierania się przez grubą instrukcję użytkowania.

Nie można zapominać, że praca staje się mobilna, czyli jest tam, gdzie są ludzie. Dlatego pracownicy powinni mieć możliwość dostępu do systemu, poczty czy współpracowników wszędzie - niezależnie czy jest to biuro, dom, fabryka, pociąg lub hotel.

 

Nowe możliwości

Rozwiązania biznesowe, w tym UC, muszą uwzględniać nowe trendy i oczekiwania pracowników w takim samym stopniu, w jakim zapewniają korzyści biznesowe. Wdrożona idea amplifyTEAMS gwarantuje:

 

Potencjał zespołu wykorzystuje się poprzez udostępnienie takich rozwiązań do współpracy, które w pełni wspierają nowe środowisko pracy zespołowej. Najważniejszy jest komfort korzystania z technologii, bo użytkownik musi chcieć dobrowolnie pracować na wdrożonym rozwiązaniu UC. Ideałem jest prawdziwa integracja komunikacji, która pomaga w codziennej pracy, podnosząc jej efektywność.

 

Materiał powstał na bazie prezentacji i wypowiedzi ekspertów Siemens Enterprise Communications, które miały miejsce na konferencjach amplifyTEAMS w marcu.

***

Siemens Enterprise Communications Sp. z o.o. jest jednym z najważniejszych na świecie dostawców rozwiązań umożliwiających efektywną komunikację. Firma doradza przedsiębiorstwom i dostarcza kompleksowe rozwiązania w zakresie Unified Communications - czyli integracji wszystkich kanałów komunikacji w firmie, w najbardziej korzystny sposób (m.in. usług głosowych, wideokonferencji, czatów, kanałów social media). Więcej informacji: http://www.siemens-enterprise.com/pl/.

Siemens Enterprise Communications Sp. z o.o. jest licencjonowanym znakiem towarowym Siemens AG